461 Audi A8 2010 Systemy wspomagające kierowce, AUDI

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Zeszyt do samodzielnego ksztacenia nr 461
Audi A8 2010
Systemy wspomagajce kierowc
Sterownik kamery -J852-
Pynna zmiana zasigu wiate
Sterownik przetwarzania obrazu -J851-
Funkcje wspierajce system ACC Stop & Go
Audi
Szkolenia techniczne
Wprowadzenie
Wreszcie nadszedł czas! Nowa generacja samochodów Audi A8
została oficjalne zaprezentowana i podbija teraz serca klientów
dużą ilością technicznych innowacji. Niektóre z tych rozwiązań
ponownie dotyczą obszaru systemów wspomagających kierowcę.
Nowe Audi A8 jako flagowy produkt tej marki dobitnie pokazuje,
jak systemy wspomagające kierowcę pozwalają mu pewnie jechać
do przodu w sposób komfortowy i odprężony.
Nowa funkcja płynnej zmiany zasięgu świateł spowodowała
zaniechanie stosowania cyfrowego przełączania świateł mijania
na światła drogowe i na odwrót. System rozpoznaje za pomocą
nowego rodzaju kamery, jak bardzo należy w danej chwili
ograniczyć światła drogowe i w płynny sposób reguluje zasięg
reflektorów między stanem świateł mijania a stanem świateł
drogowych.
Płynna zmiana zasięgu świateł zapewnia, że jezdnia podczas jazdy
nocą jest zawsze optymalnie oświetlona bez oślepiania przy tym
innych uczestników ruchu drogowego.
Nowości wywołujące emocje znajdują się szczególnie w obszarze
świateł samochodu. Niedawno firma Audi AG zaprezentowała
system asystenta świateł drogowych. Rozpoznaje on samodzielnie,
w jakich sytuacjach podczas jazdy w nocy można włączać światła
drogowe, a kiedy należy jest zmienić na światła mijania.
Odpowiednio do tego włączane lub wyłączane są światła drogowe.
Techniczny warunek dotyczący regulacji płynnej zmiany zasięgu
świateł jest nowego rodzaju systemem przetwarzania obrazu, który
występuje w dwóch wersjach. W bogatszej wersji system
przetwarzania obrazu wspiera funkcję ACC Stop & Go i umożliwa jej
działanie w sposó bardziej przewidujący. W tym celu do systemu
ACC dociera z odpowiednim wyprzedzeniem informacja
o rozpoznanej zmianie toru jazdy samochodu jadącego z przodu.
461_005
2
Spis treści
Nowy system przetwarzania obrazu
Wprowadzenie _______________________________________________________________________________________________________________ 4
Schemat blokowy systemu przetwarzania obrazu________________________________________________________________________ 5
Sterownik kamery -J852-
Umiejscowienie kamery _____________________________________________________________________________________________________ 6
Nowości dotyczące kamery w sterowniku -J852- _________________________________________________________________________ 7
Kalibracja kamery ____________________________________________________________________________________________________________ 7
Diagnoza______________________________________________________________________________________________________________________ 7
Nowości dotyczące asystenta kontroli pasa ruchu _______________________________________________________________________ 8
Płynna zmiana zasięgu świateł
Funkcja________________________________________________________________________________________________________________________ 9
Zachowanie w przypadku samochodu nadjeżdżającego z przeciwka ___________________________________________________ 9
Zachowanie w przypadku wyprzedzania innego samochodu __________________________________________________________ 10
Realizacja funkcji w samochodzie ________________________________________________________________________________________ 11
Włączanie i wyłaczanie funkcji ___________________________________________________________________________________________ 12
Aktywna płynna zmiana zasięgu świateł ________________________________________________________________________________ 13
Progi aktywacji i dezaktywacji ____________________________________________________________________________________________ 13
Regulacja za pomocą walców i wynikające z tego oświetlenie jezdni_________________________________________________ 13
Zakres przestawiania walców w reflektorze_____________________________________________________________________________ 14
Przejścia między światłami miejskimi, światłami mijania i światłami autostradowymi ____________________________ 15
Płynna zmiana zasięgu świateł wspierana przez system nawigacji
Wprowadzenie _____________________________________________________________________________________________________________ 17
Zalety płynnej zmiany zasięgu świateł wspieranej przez system nawigacji __________________________________________ 17
Progi aktywacji i dezaktywacji ____________________________________________________________________________________________ 17
Zastosowanie świateł miejskich _________________________________________________________________________________________ 18
Zastosowanie świateł autostradowych __________________________________________________________________________________ 19
Zastosowanie świateł mijania ____________________________________________________________________________________________ 19
Światła doświetlające skrzyżowanie _____________________________________________________________________________________ 20
Tryb turystyczny ___________________________________________________________________________________________________________ 21
Komunikacja systemu płynnej zmiany zasięgu świateł ________________________________________________________________ 22
Sterownik przetwarzania obrazu -J851-
Miejsce zamontowania sterownika przetwarzania obrazu_____________________________________________________________ 23
Diagnoza____________________________________________________________________________________________________________________ 23
Funkcje systemu przetwarzania obrazu dla systemu ACC Stop & Go
Wspieranie systemu ACC przez systemy wspomagające kierowcę____________________________________________________ 24
Rozpoznawanie samochodów wyprzedzających na obrazie z kamery ________________________________________________ 24
Rozpoznawanie zbliżającej się zmiany toru jazdy_______________________________________________________________________ 25
!
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach budowy i działania nowych modeli
samochodów, nowych elementów samochodu oraz o nowych technologiach.
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw. Podane w nim wartości mają jedynie
ułatwić zrozumienie jego treści i dotyczą wersji oprogramowania obowiązujących w chwili opracowywania
tego zeszytu.
Podczas prac obsługowych i naprawczych należy koniecznie korzystać z aktualnej literatury technicznej.
Objaśnienie
3
 Nowy system przetwarzania obrazu
Wprowadzenie
W samochodzie Audi A8 2010 oferowany jest nowy system
przetwarzania obrazu, który w zależności od wyposażenia
samochodu, obejmuje jeden lub dwa sterowniki. Dotyczy to
następujących nowych sterowników:
W przypadku sterownika przetwarzania obrazu -J851-, jest to
sterownik opracowany całkowicie na nowo. Sterownik kamery
-J852- zastępuje dotychczasowy sterownik asystenta kontroli pasa
ruchu -J759-. Dzięki bardzo sprawnemu procesorowi można do
zakresu funkcji asystenta kontroli pasa ruchu dodatkowo
wprowadzać dalsze funkcje. Oba sterowniki -J851- i -J852-
są centralnymi elementami systemu przetwarzania obrazu
w samochodzie Audi A8 2010.

sterownik przetwarzania obrazu -J851-
i

sterownik kamery -J852-
Zamówione wyposażenie
dodatkowe samochodu
Sterownik
kamery -J852-
Sterownik
przetwarzania obrazu -J851-
Płynna zmiana zasięgu świateł
zamontowano
niezamontowano
Asystent kontroli pasa ruchu
Audi lane assist
zamontowano
niezamontowano
Adaptive cruise control Stop & Go
zamontowano
zamontowano
4
 Schemat połączeń systemu przetwarzania obrazu
Do sterownika przetwarzania obrazu -J851 prowadzi w sumie
dziewięć przewodów:
Do sterownika kamery -J852- prowadzi w sumie
osiem przewodów:

dwa przewody magistrali FlexRay do sterownika systemu ABS
-J104-,

dwa przewody magistrali CAN-Extended do wymiany danych
z innymi sterownikami,

dwa przewody magistrali FlexRay do interfejsu diagnostycznego
magistrali danych -J533-,

dwa przewody magistrali danych do sterownika przetwarzania
obrazu -J851- (LVDS),

dwa przewody magistrali danych (LVDS) do transmisji obrazu
do sterownika kamery -J852-,

ekranowanie obu przewodów magistrali danych (LVDS) do
sterownika przetwarzania obrazu -J851-,

ekranowanie obu przewodów magistrali danych (LVDS) do
-J852-,

przewód do ogrzewania przedniej szyby -Z67- asystenta
kontroli pasa ruchu.

dwa przewody zasilania napięciowego: zacisk 15 i zacisk 31.

dwa przewody zasilania napięciowego: zacisk 15 i zacisk 31.
LVDS … Low Voltage Differential Signaling
zacisk 15
sterownik
systemu ABS
-J104-
sterownik
przetwarzania
obrazu -J851-
sterownik
kamery
-J852-
ekranowanie
przewód magistrali danych, dodatni
przewód magistrali danych, ujemny
przewód 1
magistrali
FlexRay
przewód 2
magistrali
FlexRay
zacisk 31
ogrzewanie
przedniej
szyby
-Z67-
sterownik 2
układu regulacji
odstępu od
poprzednika
-J850-
sterownik układu
regulacji odstępu
od poprzednika
-J428-
interfejs diagnostyczny
magistrali danych
-J533-
przewód 1
magistrali
FlexRay
przewód 1 magistrali FlexRay
przewód 2
magistrali
FlexRay
przewód 2 magistrali FlexRay
461_001
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • styleman.xlx.pl