461 Audi A8 2010 Systemy wspomagające kierowce, AUDI
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Zeszyt do samodzielnego ksztacenia nr 461 Audi A8 2010 Systemy wspomagajce kierowc Sterownik kamery -J852- Pynna zmiana zasigu wiate Sterownik przetwarzania obrazu -J851- Funkcje wspierajce system ACC Stop & Go Audi Szkolenia techniczne Wprowadzenie Wreszcie nadszedł czas! Nowa generacja samochodów Audi A8 została oficjalne zaprezentowana i podbija teraz serca klientów dużą ilością technicznych innowacji. Niektóre z tych rozwiązań ponownie dotyczą obszaru systemów wspomagających kierowcę. Nowe Audi A8 jako flagowy produkt tej marki dobitnie pokazuje, jak systemy wspomagające kierowcę pozwalają mu pewnie jechać do przodu w sposób komfortowy i odprężony. Nowa funkcja płynnej zmiany zasięgu świateł spowodowała zaniechanie stosowania cyfrowego przełączania świateł mijania na światła drogowe i na odwrót. System rozpoznaje za pomocą nowego rodzaju kamery, jak bardzo należy w danej chwili ograniczyć światła drogowe i w płynny sposób reguluje zasięg reflektorów między stanem świateł mijania a stanem świateł drogowych. Płynna zmiana zasięgu świateł zapewnia, że jezdnia podczas jazdy nocą jest zawsze optymalnie oświetlona bez oślepiania przy tym innych uczestników ruchu drogowego. Nowości wywołujące emocje znajdują się szczególnie w obszarze świateł samochodu. Niedawno firma Audi AG zaprezentowała system asystenta świateł drogowych. Rozpoznaje on samodzielnie, w jakich sytuacjach podczas jazdy w nocy można włączać światła drogowe, a kiedy należy jest zmienić na światła mijania. Odpowiednio do tego włączane lub wyłączane są światła drogowe. Techniczny warunek dotyczący regulacji płynnej zmiany zasięgu świateł jest nowego rodzaju systemem przetwarzania obrazu, który występuje w dwóch wersjach. W bogatszej wersji system przetwarzania obrazu wspiera funkcję ACC Stop & Go i umożliwa jej działanie w sposó bardziej przewidujący. W tym celu do systemu ACC dociera z odpowiednim wyprzedzeniem informacja o rozpoznanej zmianie toru jazdy samochodu jadącego z przodu. 461_005 2 Spis treści Nowy system przetwarzania obrazu Wprowadzenie _______________________________________________________________________________________________________________ 4 Schemat blokowy systemu przetwarzania obrazu________________________________________________________________________ 5 Sterownik kamery -J852- Umiejscowienie kamery _____________________________________________________________________________________________________ 6 Nowości dotyczące kamery w sterowniku -J852- _________________________________________________________________________ 7 Kalibracja kamery ____________________________________________________________________________________________________________ 7 Diagnoza______________________________________________________________________________________________________________________ 7 Nowości dotyczące asystenta kontroli pasa ruchu _______________________________________________________________________ 8 Płynna zmiana zasięgu świateł Funkcja________________________________________________________________________________________________________________________ 9 Zachowanie w przypadku samochodu nadjeżdżającego z przeciwka ___________________________________________________ 9 Zachowanie w przypadku wyprzedzania innego samochodu __________________________________________________________ 10 Realizacja funkcji w samochodzie ________________________________________________________________________________________ 11 Włączanie i wyłaczanie funkcji ___________________________________________________________________________________________ 12 Aktywna płynna zmiana zasięgu świateł ________________________________________________________________________________ 13 Progi aktywacji i dezaktywacji ____________________________________________________________________________________________ 13 Regulacja za pomocą walców i wynikające z tego oświetlenie jezdni_________________________________________________ 13 Zakres przestawiania walców w reflektorze_____________________________________________________________________________ 14 Przejścia między światłami miejskimi, światłami mijania i światłami autostradowymi ____________________________ 15 Płynna zmiana zasięgu świateł wspierana przez system nawigacji Wprowadzenie _____________________________________________________________________________________________________________ 17 Zalety płynnej zmiany zasięgu świateł wspieranej przez system nawigacji __________________________________________ 17 Progi aktywacji i dezaktywacji ____________________________________________________________________________________________ 17 Zastosowanie świateł miejskich _________________________________________________________________________________________ 18 Zastosowanie świateł autostradowych __________________________________________________________________________________ 19 Zastosowanie świateł mijania ____________________________________________________________________________________________ 19 Światła doświetlające skrzyżowanie _____________________________________________________________________________________ 20 Tryb turystyczny ___________________________________________________________________________________________________________ 21 Komunikacja systemu płynnej zmiany zasięgu świateł ________________________________________________________________ 22 Sterownik przetwarzania obrazu -J851- Miejsce zamontowania sterownika przetwarzania obrazu_____________________________________________________________ 23 Diagnoza____________________________________________________________________________________________________________________ 23 Funkcje systemu przetwarzania obrazu dla systemu ACC Stop & Go Wspieranie systemu ACC przez systemy wspomagające kierowcę____________________________________________________ 24 Rozpoznawanie samochodów wyprzedzających na obrazie z kamery ________________________________________________ 24 Rozpoznawanie zbliżającej się zmiany toru jazdy_______________________________________________________________________ 25 ! Wskazówka Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach budowy i działania nowych modeli samochodów, nowych elementów samochodu oraz o nowych technologiach. Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw. Podane w nim wartości mają jedynie ułatwić zrozumienie jego treści i dotyczą wersji oprogramowania obowiązujących w chwili opracowywania tego zeszytu. Podczas prac obsługowych i naprawczych należy koniecznie korzystać z aktualnej literatury technicznej. Objaśnienie 3 Nowy system przetwarzania obrazu Wprowadzenie W samochodzie Audi A8 2010 oferowany jest nowy system przetwarzania obrazu, który w zależności od wyposażenia samochodu, obejmuje jeden lub dwa sterowniki. Dotyczy to następujących nowych sterowników: W przypadku sterownika przetwarzania obrazu -J851-, jest to sterownik opracowany całkowicie na nowo. Sterownik kamery -J852- zastępuje dotychczasowy sterownik asystenta kontroli pasa ruchu -J759-. Dzięki bardzo sprawnemu procesorowi można do zakresu funkcji asystenta kontroli pasa ruchu dodatkowo wprowadzać dalsze funkcje. Oba sterowniki -J851- i -J852- są centralnymi elementami systemu przetwarzania obrazu w samochodzie Audi A8 2010. • sterownik przetwarzania obrazu -J851- i • sterownik kamery -J852- Zamówione wyposażenie dodatkowe samochodu Sterownik kamery -J852- Sterownik przetwarzania obrazu -J851- Płynna zmiana zasięgu świateł zamontowano niezamontowano Asystent kontroli pasa ruchu Audi lane assist zamontowano niezamontowano Adaptive cruise control Stop & Go zamontowano zamontowano 4 Schemat połączeń systemu przetwarzania obrazu Do sterownika przetwarzania obrazu -J851 prowadzi w sumie dziewięć przewodów: Do sterownika kamery -J852- prowadzi w sumie osiem przewodów: • dwa przewody magistrali FlexRay do sterownika systemu ABS -J104-, • dwa przewody magistrali CAN-Extended do wymiany danych z innymi sterownikami, • dwa przewody magistrali FlexRay do interfejsu diagnostycznego magistrali danych -J533-, • dwa przewody magistrali danych do sterownika przetwarzania obrazu -J851- (LVDS), • dwa przewody magistrali danych (LVDS) do transmisji obrazu do sterownika kamery -J852-, • ekranowanie obu przewodów magistrali danych (LVDS) do sterownika przetwarzania obrazu -J851-, • ekranowanie obu przewodów magistrali danych (LVDS) do -J852-, • przewód do ogrzewania przedniej szyby -Z67- asystenta kontroli pasa ruchu. • dwa przewody zasilania napięciowego: zacisk 15 i zacisk 31. • dwa przewody zasilania napięciowego: zacisk 15 i zacisk 31. LVDS … Low Voltage Differential Signaling zacisk 15 sterownik systemu ABS -J104- sterownik przetwarzania obrazu -J851- sterownik kamery -J852- ekranowanie przewód magistrali danych, dodatni przewód magistrali danych, ujemny przewód 1 magistrali FlexRay przewód 2 magistrali FlexRay zacisk 31 ogrzewanie przedniej szyby -Z67- sterownik 2 układu regulacji odstępu od poprzednika -J850- sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428- interfejs diagnostyczny magistrali danych -J533- przewód 1 magistrali FlexRay przewód 1 magistrali FlexRay przewód 2 magistrali FlexRay przewód 2 magistrali FlexRay 461_001 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plstyleman.xlx.pl
|