5-6-latek-wpisy-do-dziennika, przedszkole

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->WPISY DO DZIENNIKA5i6-LATKISTARTKOLOROWYOpracowanie i redakcjaStanisława StępieńKoordynator projektuIza ParlickaRedakcja językowaBeata PędziwilkSkład i łamanieMarek ZapałaWydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów prawautorskich.Książka, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysłu-gują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikujjej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło.A kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.Szanujmy cudzą własność i prawo.Więcej na www.legalnakultura.plPolska Izba Książki© Grupa MAC S.A. 2016Grupa MAC S.A.25-561 Kielce, ul. Witosa 76tel. 41 366 55 55; faks 41 366 33 02e-mail: mac@mac.pl; www.mac.plWrzesień – tygodnie I i IITematyka: Przedszkole – drugi dom1. Witamy w przedszkolu– Zabawa orientacyjno-porządkowaOdszukaj swoją parę.– Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.– Zintegrowanie grupy poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia.• Zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy.– Wycieczka po przedszkolu, zapoznanie nowo przybyłych dzieci z poszczegól-nymi pomieszczeniami, a uczęszczających kolejny rok do przedszkola – zezmianami, jakie zaszły w placówce podczas wakacji.• Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu.– Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, po zapoznaniu się z jego wyposażeniemi zwróceniu uwagi na przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze znaj-dującego się tam sprzętu; ustalenie sygnału zbiórki.– Zapoznanie z oznaczeniami (ikonkami), wyjaśnienie ich znaczenia. Zapozna-nie z tematyką zajęć (karta pracy).– Przedstawianie się: przyklejenie na górze karty kartonika ze swoim imieniem,rysowanie w ramkach swojej ulubionej zabawki, potrawy, ulubionego owocu,zwierzątka oraz kolorowanie paska na swój ulubiony kolor (karta pracy).– Odszukanie w sali i łazience swojego znaczka rozpoznawczego; opisywaniejego wyglądu; wskazywanie go wśród innych znaczków.– Zabawy zabawkami według upodobań dzieci; zwracanie uwagi na odkładaniezabawek na miejsce po skończonej zabawie.2. Lubimy przychodzić do przedszkola– Zabawa orientacyjno-porządkowaOdszukaj swoją parę.– Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową –Wędrująca maskotka.– Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.–•–•Słuchanie opowiadania H. BechlerowejWesoła zabawa.Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu.Przedszkole moich marzeń– wykonanie pracy plastycznej.Rozwijanie sprawności manualnej.3– Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem huśtawek i sprzętu te-renowego, z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa.– Oglądanie obrazka. Odpowiadanie na pytania umieszczone pod nim. Wykona-nie poleceń (karta pracy).– Rysowanie swojej postaci. Ozdabianie ramki – rysowanie kredkami po śladachlinii. Wskazywanie u sobie, a potem na rysunku, części ciała wymienionychprzez nauczyciela (karta pracy).– Zabawy wizytówkami.– Zabawa rozwijająca zmysł dotyku oraz umiejętność dostrzegania położeniaprzedmiotów względem siebie –Drewniane domki.– Zabawy swobodne w wybranych kącikach.3. Liczymy nasze zabawki– Ilustracja ruchowa piosenkiDo przedszkola.– Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.–•–•Zabawa matematycznaPorządkujemy zabawki.Liczenie obiektów, odróżnianie liczenia błędnego od poprawnego.Zabawy przy piosenceDo przedszkola.Umuzykalnianie dzieci.– Zabawy w piaskownicy, w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem zaba-wek do zabaw w piasku. Zachęcanie do zgodnego współdziałania w małychzespołach, stosowanie zwrotów grzecznościowych i dzielenie się zabawkami.––––Zabawa rytmicznaPowitanie.Zabawy z wykorzystaniem wiersza I. R. SalachZabawki.Ćwiczenia słuchoweSkacząca piłeczka.Ćwiczenia manualneMoja ulubiona zabawka.– Zabawy swobodne w wybranych kącikach.4. Ustalamy zasady– Zabawa integracyjnaJedzie pociąg.– Ilustracja ruchowa piosenkiDo przedszkola.– Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.4–•–•Ustalenie kodeksu przedszkolaka obowiązującego w grupie.Opracowanie kodeksu grupowego.Zabawa rysunkowa w parach –Obraz mojego ciała.Wskazywanie i nazywanie części ciała.– Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym – z przestrzeganiem ustalonychreguł.– Odpowiadanie na pytania umieszczone pod ćwiczeniami dotyczącymi ulubio-nych zwierząt, owoców, zabawek i przedmiotów służących do poruszania się(karta pracy).– Oglądanie obrazków – znaczków rozpoznawczych. Nazywanie tego, co przed-stawiają. Rysowanie w ramce swojego znaczka rozpoznawczego (karta pracy).– Zabawa rozwijająca umiejętność współdziałania –Proszę – dziękuję.– Zabawy swobodne w wybranych kącikach.5. Nasze zmysły– Zabawa dydaktyczno-ruchowaKto ile ma?– Zabawa ruchowo-naśladowcza w parach –Lustro.– Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.–•–•Zabawy pod hasłemNasze zmysły.Rozwijanie zmysłów.Zabawy dydaktyczneJak dbamy o nasze zmysły.Zachęcanie do dbania o zmysły.– Zabawy lusterkami w ogrodzie przedszkolnym – szukanie przedmiotów ukry-tych w ogrodzie; obserwowanie odbicia nieba, koron drzew.– Powtarzanie rymowanki za nauczycielem. Czytanie całościowe nazw narzą-dów zmysłów. Określanie, z jakimi zapachami kojarzą się przedmioty, roślinyprzedstawione na obrazkach i czy dzieci właściwie otoczyły pomarańczowąramką przedmioty, rośliny, które pachną. Wskazywanie prawej dłoni i lewejdłoni. Określanie smaku potraw, warzyw, owoców, które są na zdjęciach. Wy-konywanie poleceń umieszczonych pod obrazkami (karty pracy).– Zabawy swobodne w wybranych kącikach.5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • styleman.xlx.pl