384 Silniki Audi 1, AUDI
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Przewaga dzięki technice www.audi.de Szkolenia techniczne Silnik Audi 1,8 l 4V TFSI z łańcuchem rozrządu Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 384 Wszelkie prawa zastrzeżone. Zmiany zastrzeżone. Copyright AUDI AG I/VK-35 Service.training@audi.de Faks +49-841/89-36367 AUDI AG D-85045 Ingolstadt Stan techniczny 08/06 Printed in Polen A06.5S00.29.11 Silnik 1,8 l 4V TFSI należy do nowej, udoskonalonej technicznie generacji silników typu R4. Powinna ona zastąpić starą generację silników (EA 113), wprowadzając m.in. bezpośredni wtrysk paliwa w miejsce wtrysku MPI. Silniki nowej generacji (EA 888) pojawią się w różnych modelach samochodów całego koncernu. Ich premiera ma miejsce w Audi A3. Ten zeszyt opisuje silnik przeznaczony do zabudowy poprzecznej w Audi A3. Silniki montowane w innych modelach samochodów (np. silniki montowane wzdłużnie) mogą różnić się szczegółami rozwiązań technicznych, wynikającymi z konieczności dostosowania silnika do warunków zabudowy. Podstawowe cele, jakie postawiono konstruktorom silnika, to: Cechy charakterystyczne: – duży moment obrotowy przy niskiej prędkości • Zmniejszenie kosztu pojedynczego silnika przez: – nowe rozwiązania techniczne i technologiczne – wykorzystanie istniejących części – duży potencjał mocy – korzystne parametry zużycia paliwa • Spełnienie wymagań, stawianych przez różne modele samochodów: – zabudowa poprzeczna i wzdłużna – wymagania prawne, np. w zakresie ochrony przechodniów czy sposobu przemieszczania się podczas zderzenia* – bardzo dobra spontaniczność i elastyczność – wysoki komfort • Technika: – zwarta budowa – akustyka – poprawa sprawności mechanicznej i termodynamicznej • Spełnienie obowiązujących norm emisji spalin i emisji hałasu oraz ochrony środowiska • Łatwa obsługa techniczna * Chodzi tu o to, by podczas zderzenia elementy zespołu napędowego i podwozia w jak najmniejszym stopniu wnikały do przestrzeni na nogi. Spis treści Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Części mechaniczne silnika Układ korbowo-tłokowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 Odpowietrzenie skrzyni korbowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Przewietrzanie skrzyni korbowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Głowica silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Przekładnia łańcuchowa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 Napęd urządzeń pomocniczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Układ smarowania Schemat układu smarowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Pompa oleju . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Filtr oleju i chłodnica oleju . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 Układ chłodzenia Chłodzenie silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Pompa wody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 Układ dolotowy Zespół kolektora dolotowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 Schemat układu dolotowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Odprowadzenie par paliwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 Układ podciśnieniowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Układ zasilania Układ zasilania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Zasobnik paliwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 Pompa wysokociśnieniowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Zasada sterowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Wtryskiwacz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Układ wydechowy Zespół turbosprężarki i kolektora wydechowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 Układ sterowania silnika Schemat układu sterowania Bosch MED 17.5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46 Sterownik silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48 Serwis Narzędzia specjalne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach budowy i działania nowych modeli samochodów, i nowych podzespołów oraz o nowych rozwiązaniach technicznych. Odnośnik Wskazówka Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją naprawy! Podawane tutaj wartości mają jedynie pomóc w zrozumieniu treści i dotyczą wersji programowych, aktualnych w chwili tworzenia zeszytu. Obsługę techniczną oraz naprawy należy przeprowadzać wyłącznie na podstawie aktualnej literatury serwisowej.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plstyleman.xlx.pl
|
|
|