383 Audi TT Coupe '07 - Nadwozie, AUDI
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Przewaga dzięki technice www.audi.de Szkolenia techniczne Audi TT Coupé ´07 – Nadwozie Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 383 Wszelkie prawa zastrzeżone. Zmiany zastrzeżone. Copyright AUDI AG I/VK-35 Service.training@audi.de Fax +049 - 841 / 89 - 36367 AUDI AG D-85045 Ingolstadt Stan techniczny 05/06 Printed in Polen A06.5S00.28.11 Nadwozie Audi-Space-Frame ASF ® w Audi TT Coupé Cele opracowania nadwozia Audi TT Nowa koncepcja aluminiowo-stalowego nadwozia o nazwie własnej Audi-Space-Frame ASF w Audi TT pozwoliła uzyskać masę o 48% mniejszą, niż w przypadku porównywalnej konstrukcji nadwozia całkowicie stalowego, przy zapewnieniu jednocześnie optymalnego rozłożenia jego masy, co stanowi kolejny kamień milowy w budowie nowoczesnych nadwozi w samochodach marki Audi. Nadwozie to zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo w razie wypadku dzięki wytrzymałym elementom nośnym przednich, tylnych i bocznych partii. Duży nacisk położono również na ochronę pieszych. W procesie wielkoseryjnej produkcji tego nadwozia wprowadzono różnorodne nowe technologie mające na celu wytwarzanie i łączenie jego elementów. Koncepcja napraw nadwozia opiera się na znanej koncepcji nadwozi aluminiowych, przy czym połączenie aluminium i stali stwarza konieczność wprowadzenia nowych metod postępowania. 383_001 Spis treści Nadwozie Audi-Space-Frame w Audi TT Wymiary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Koncepcja techniczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 Korozja stykowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Połączenie stali z aluminium . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Porównanie z koncepcją ASF. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 Techniki łączenia i metody produkcji Przegląd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Nity zatłaczane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Zaciskanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Zgrzewanie metodą MIG (w osłonie gazów obojętnych) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Oporowe zgrzewanie punktowe i zgrzewanie metodą MAG (w osłonie dwutlenku węgla) .14 Klejenie struktury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Nowa technika łączenia: nitowanie za pomocą nitów przelotowych (nity karbowe stożkowe). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Nowa technika łączenia: wkręty samogwintujące . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 Nowa technika łączenia: zgrzewanie laserowe aluminium . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 Koncepcja naprawy Naprawa aluminium . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 Naprawa stali . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Naprawa aluminium - stali . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Wyposażenie warsztatowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Kwalifikacja aluminium . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Koncepcja bezpieczeństwa nadwozia Zderzenie przednie, boczne i tylne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Ochrona pieszych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Elektromechaniczny spoiler tylny Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach budowy i działania nowych modeli samochodów, nowych podzespołów oraz nowych rozwiązaniach technicznych. Odnośnik Wskazówka Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw! Podawane tutaj wartości mają jedynie pomóc w zrozumieniu treści i dotyczą wersji programowych, aktualnych w chwili tworzenia tego zeszytu. Obsługę techniczną oraz naprawy należy przeprowadzać wyłącznie na podstawie aktualnej literatury serwisowej. Nadwozie Audi-Space-Frame w Audi TT Wymiary 383_002 Audi TT Coupé ’ 07 2,0 3,2 quattro Skrzynia biegów Ręczna S tronic Ręczna S tronic Masa własna bez kierowcy w kg 1260 1280 1410 1430 Dopuszczalna masa całkowita w kg 1660 1680 1810 1830 C w (tylny spoiler wysunięty) 0,3 0,3 0,31 Pojemność bagażnika w l 290 (700*) 290 (700*) Moc w kW 147 (200 KM) 184 (250 KM) Vmax w km/h 240 250 Przyspieszenie 0 do 100 km/h w s 6,6 6,4 5,9 5,7 Zużycie w l/100 km 7,7 7,7 10,3 9,4 * przy złożonym oparciu tylnego siedzenia 4 Koncepcja techniki W nowym Audi TT po raz pierwszy wprowadzono do nadwozia ASF, obok aluminiowych elementów odlewanych i wytłaczanych oraz blach aluminiowych, również elementy blach stalowych, które tworzą strukturę nadwozia. Zastosowanie elementów z blachy stalowej w tylnej części nadwozia umożliwiło zoptymalizowanie rozkładu mas samochodu. Ma to bezpośredni wpływ zarówno na właściwości sportowe samochodu, jak dynamika jazdy i przyspieszenie, jak również na jego bezpieczeństwo, takie jak droga hamowania czy stabilność jazdy. Mimo częściowego wprowadzenia blaszanych elementów stalowych, cały ciężar nadwozia o masie 277 kg z drzwiami i pokrywami) jest znacznie mniejszy, niż porównywalne nadwozie całkowicie stalowe. Chociaż nowy model TT urósł w zakresie swoich wymiarów, zastosowanie nadwozia z aluminium znacznie obniżyło masę całkowitą samochodu. Struktura nadwozia nowego Audi TT jest wytrzymalsza i ma o 50% większą sztywność skrętną, niż nadwozie poprzedniego modelu. Profile wytłaczane z aluminium Części z blachy aluminiowej Części odlewane z aluminium Części z blachy stalowej 383_003 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plstyleman.xlx.pl
|