40 Pomyslow Na Zarabianie, Biznes, e- biznes i inne sposoby zarabiania pieniędzy, Własna firma

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres!
Magazyn Ludzi My¶l–cych
Wejd… i zaprenumeruj
bezpłatny
"Biuletyn Ludzi My¶l–cych"!
Spis tre¶ci:
1
www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres!
<−−− sprawd…, czy s– ju¿ nowe ebook'i :−)
1. Wysyłanie reklam firm
Jedn– z głównych pozycji w grupie kosztów marketingu ka¿dej firmy zajmuj–cej siŒ reklam–
bezpo¶redni– s– koszty porto. Kosztów tych pragnie unikn–
æ
ka¿dy w tak du¿ym stopniu w
jak to tylko jest mo¿liwym. Kiedy zamierzamy wysła
æ
ofertŒ do kilku tysiŒcy klientów to
płacimy opłatŒ stał– za list 50 gramów, cho
æ
koperta i zło¿ona kartka papieru nie wa¿y
wiele wiŒcej ni¿ 10. Mo¿e to niewa¿ny detal dla osób prywatnych, ¿e przepłacaj– o 80
proc., lecz dla przedsiŒbiorcy wysyłaj–cego 10 000 listów to nie bagatela.
Wniosek jest prosty, za te same pieni–dze mo¿na by jeszcze do tej samej koperty wło¿y
æ
3
− 4 kartki papieru. W swoim najbli¿szym otoczeniu masz dziesi–tki firm maj–cych ten sam
problem i zainteresowanych znalezieniem rozwi–zania. Wystarczy je wiŒc odwiedzi
æ
aby
znale…
æ
chŒtnych do przeprowadzenia wspólnych kampanii reklamowych. Jest to łatwe do
przeprowadzenia bez wzglŒdu na to czy posiadasz własne materiały reklamowe, czy te¿
nie.
Planuj–c wysyłkŒ masow– mo¿na podzieli
æ
stronŒ A4, na np. cztery czŒ¶ci oferuj–c taki
anons za np. 10 groszy od adresu, itd.. Jak widzisz mo¿liwo¶ci mo¿e by
æ
wiele! W
przypadku wiŒkszej ilo¶ci reklam, mo¿na te¿ wyeliminowa
æ
koperty drukuj–c jedn– stronŒ
A4 tak aby mo¿na było zło¿y
æ
j– na pół, umieszczaj–c na jednej stronie rubrykŒ z miejscem
na etykietkŒ z adresem i znaczek, resztŒ kartki wykorzysta
æ
na wypełnienie go np. reklam–
własnych usług, czy produktów. W ¶rodek wło¿ysz pozostałe materiały reklamowe i
zepniesz zszywaczem.
2. Wydawanie własnej gazetki reklamowej
Zacznij wydawa
æ
własn– gazetkŒ reklamow–. Mieszkaj–c w małych miasteczkach, na
przedmie¶ciach wielkich miast, czy te¿ w okre¶lonej dzielnicy wielkiego miasta, mo¿esz z
łatwo¶ci– wypełni
æ
pewn– lukŒ w rynku, oferuj–c niezwykle wa¿ne usługi dla biznesu z
s–siedztwa.
Wyobra… sobie wła¶cicieli małych i wiŒkszych firm, jak fryzjer na rogu, wła¶ciciel restauracji,
wła¶ciciela warsztatu kaletniczego naprzeciwko, czy te¿ zakładu fotograficznego. Jakie
2
  www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres!
mo¿liwo¶ci anonsowania swoich usług posiadaj– oni? Zamieszczenie anonsu w lokalnym
dzienniku regionalnym mija siŒ w 95 proc. z celem, gdy¿ ich usługi skierowane s– do
mieszkaæców pewnego krŒgu klientów mieszkaj–cych w pewnej geograficznej blisko¶ci.
Dlatego te¿ jestem pewny, ¿e odwiedzaj–c ich i oferuj–c dystrybucjŒ gazetki anonsowej z
ich anonsami, dostarczaj–c j– za darmo do np. 5000 okolicznych mieszkaæców dzielnicy,
przedmie¶cia, czy miasteczka, a trafiasz w dziesi–tkŒ potrzeb lokalnego biznesu.
My¶lŒ, ¿e taka oferta z łatwo¶ci– rozbudzi zainteresowanie kilku, a z czasem kilkudziesiŒciu
okolicznych przedsiŒbiorców. Na pocz–tek mo¿e to by
æ
zadrukowana obustronnie i zło¿ona
kartka A4, aby z czasem powiŒksza
æ
format, rozszerzaj–c go o płatne małe anonsy osób
prywatnych, typu kupiŒ / sprzedam, zamieszczanymi za symboliczn– złotówkŒ itd..
Mog– doj¶
æ
do tego wiadomo¶ci regionalne w telegraficznym skrócie, ogłoszenia
organizacji, klubów, czy te¿ administracji regionalnych informuj–cych o nowych przepisach,
regulacjach itd.. PamiŒtaj jednak, ¿e wszelkie anonsowanie musi by
æ
super tanie, a sama
gazetka musi by
æ
bardzo esencjonalna, bo nikt w tego typu wydawnictwach nie czyta
głupich wywodów ani polemik.
Pozostaje tylko zorganizowanie dystrybucji, to znaczy znalezienie kilku młodych,
pracowitych i godnych zaufania ludzi, którzy raz w tygodniu, czy miesi–cu zajm– siŒ
rozniesieniem gazetek. Alternatyw– jest umowa z poczt–, która usługi takie przyjmuje co
te¿ czŒsto mo¿e by
æ
taæsze i godniejsze zaufania.
Aby rozpocz–
æ
działalno¶
æ
potrzebna jest jedynie dobrze opracowana oferta usług z
adresem i telefonem zleceniobiorcy, któr– na pocz–tku powiniene¶ osobi¶cie zostawia
æ
wła¶cicielowi ka¿dej firmy któr– odwiedzisz, oferuj–c swoje usługi.
Aby zacz–
æ
wydawa
æ
tak– gazetkŒ jest potrzeba tak niewiele, na pocz–tek komputer do
składania materiałów, dobra drukarka, czy porozumienie z drukarni– i chŒtnie rower aby
by
æ
mobilnym zbieraj–c ogłoszenia, czy ewentualnie dystrybuj–c gazetki samemu.
3. Usługi drukarskie (bez własnej drukarni)
WiŒkszo¶
æ
drukarni ma przestoje i zawsze jest zainteresowana otrzymaniem zleceæ. Je¶li
odwiedzisz kilka z nich prosz–c o pełn– listŒ cen ich usług to je natychmiast otrzymasz. W
przypadku jednak gdy im zaoferujesz wiŒksze ilo¶ci zleceæ to otrzymasz znaczne zni¿ki od
cen standardowych.
Wybierz drukarniŒ na bazie otrzymanych cen, oferuj–c– najlepsze warunki, sporz–d… ofertŒ
usług i zacznij odwiedza
æ
dziesi–tki okolicznych firm, oferuj–c najlepsze warunki i ceny
znacznie ni¿sze od standardowo oferowanych przez drukarnie. Niektóre drukarnie mog–
3
 www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres!
nawet zaoferowa
æ
do 50 proc. zni¿ki, je¶li im zapewnisz stałe usługi, gdy¿ odpadaj– im
całkowicie koszty reklamy i anonsowania swoich usług.
Tym sposobem mo¿esz zaoferowa
æ
swoim klientom, czŒsto do 20 proc. zni¿ki za usługŒ.
Pomysł ten funkcjonuje doskonale sam w sobie, lecz mo¿e by
æ
te¿ doskonałym
uzupełnieniem własnego wydawnictwa reklamowego. Ł–cz–c t– koncepcjŒ z omówionymi w
punktach 1 i 2 mo¿na nie tylko przyjmowa
æ
zlecenia dystrybucji reklamy, lecz tak¿e jej
opracowanie, drukowanie itd..
PamiŒtaj, ¿e tysi–ce firm w koło wydaje miliony na reklamŒ i swoje materiały drukowane,
oferty formularze, wizytówki, ulotki, katalogi itd... To multi milionowy biznes, bez potrzeby
posiadania własnej drukarni.
4. Kooperacyjna sprzeda¿ wysyłkowa
To przykre, lecz najczŒ¶ciej firmy z tej samej bran¿y, traktowane s– jako konkurencja, cho
æ
najczŒ¶ciej nie s– dla siebie zagro¿eniem. Popatrz na to z innej strony i spróbuj ich widzie
æ
jako sobie podobnych i jako sojuszników maj–cych te same problemy i koszty, a z
pewno¶ci– znajdziesz wiele wspólnych mo¿liwo¶ci zredukowania kosztów, jak i
zwiŒkszenia poziomu sprzeda¿y.
Z łatwo¶ci– mo¿esz znale…
æ
kilka firm zajmuj–cych siŒ sprzeda¿– wysyłkow–, a najlepiej jak
bŒd– to produkty z tej samej niszy, nie bŒd–ce jednak dla siebie zagro¿eniem. Uło¿enie
wspólnej strategii marketingu mo¿e przynie¶
æ
wszystkim doskonały rezultat sprzeda¿y,
jednocze¶nie kilkakrotnie redukuj–c koszty marketingu i wkład pracy, a wiŒc koszty
sprzeda¿y swoich produktów.
Przyjrzyjmy siŒ temu bli¿ej na teoretycznym przykładzie. Znale…li¶my cztery firmy, które s–
zainteresowane współprac–. Posiadaj– nastŒpuj–ce produkty:
a) Wydania edukacyjne i jŒzykowe, oraz edukacyjne programy komputerowe dla dzieci i
młodzie¿y.
b) Produkty dla dorosłych, takie jak gazetki i filmy erotyczne
c) Wydawnictwa na temat sztuki i muzyki klasycznej, oraz płyty kompaktowe z muzyk–
klasyczn– i kameraln–.
d) Twoja firma, wydaj–ca seriŒ raportów na temat inwestycji kapitałowych w sztukŒ, antyki,
akcje i obligacje, oraz drogie kamienie.
Jak widzisz jest to idealna kombinacja. Wszystkie produkty s– dla zarobkowej klasy
¶redniej, a szczególnie wy¿szej, a wiŒc idealnej grupy docelowej dla Direct Marketingu. S–
tu idealne materiały dla praktycznych i zainteresowanych inwestycjami, zajŒcia dla dzieci i
młodzie¿y, podczas gdy daje to te¿ akompaniament i rozrywki dla dorosłych.
Porozumienie ustala nastŒpuj–ce detale: Ka¿da z firm udostŒpnia 5000 swoich najlepszych
adresów i opracowuje swoje własne materiały reklamowe. Ty zajmujesz siŒ
zorganizowaniem pakowania i wysyłki za symboliczn– zni¿kŒ udziału w kosztach. Korzy¶ci
dla wszystkich s– nieprawdopodobne, za cenŒ nieznacznie wy¿sz– ni¿ koszty wysłania
4
 www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres!
5000 własnych listów (gdy¿ wspólna wysyłka była ciŒ¿sza ni¿ list standardowy). Ka¿dy z
udziałowców dostarczył swoj– reklamŒ do 20 000 klientów docelowych.
Nale¿y doda
æ
, ¿e formy współpracy mog– dotyczy
æ
wielu innych rzeczy i aby to
organizowa
æ
to niekoniecznie musisz posiada
æ
własn– firmŒ bior–c– aktywnie udział w
takiej kooperacji.
Zwró
æ
uwagŒ, ¿e najwiŒksze firmy ¶wiata ł–cz– siŒ czŒsto w kartele, czy holdingi aby móc
zdominowa
æ
rynek.
5. Usługi mailingowe
Forma ta jest odpowiednikiem wysyłki grupowej, lecz na znacznie wiŒksz– skalŒ. Wysyłka
grupowa kojarzy siŒ z reklam– regionaln–, pozwalaj–c– do pewnej ograniczonej liczby
potencjalnych klientów, w danym regionie geograficznym. Big Mail, jest u¿ywany do taniej
dystrybucji reklamy na znacznie wiŒksz– skalŒ, czŒsto nawet ogólnokrajow–. NajczŒ¶ciej
jest to gruba¶na koperta z reklam– zbiorow– od kilkudziesiŒciu przedsiŒbiorstw.
S– ró¿ne zdania na temat efektywno¶ci tej metody. Jedno jest pewne, ¿e jest to
nieprawdopodobnie tania metoda dotarcia do setek tysiŒcy potencjalnych klientów. I
pociesza
æ
siŒ mo¿na, ¿e je¶li nawet nie daje a¿ tak rewelacyjnego rezultatu, to jest to tak
tanie, ¿e ryzyko poniesienia strat jest znikome.
Zorganizowanie takiej kampanii, opracowanie materiałów reklamowych i wydrukowanie ich
oraz zorganizowanie wysyłki dla kilkudziesiŒciu firm, to nie lada gratka. Dobrze
zorganizowana akcja tego typu mo¿e przynie¶
æ
wcale niezł– fortunkŒ organizatorowi.
Uwaga praktyczna! Bior–c samemu udział w takiej wysyłce, najlepszym rozwi–zaniem jest
doł–czenie swojego ogłoszenia, lecz jedynie w formie zaproszenia do wysłania zwrotnej
koperty ze znaczkiem w celu otrzymania darmowego raportu o jakim¶ obiecuj–cym i
krzykliwym tytule.
Tym to sposobem zwiŒkszysz swoj– szansŒ na bycie zauwa¿onym i zwrócenie na siebie
uwagi w tłumie. Jednocze¶nie maj–c szansŒ na wysłanie na koszt klienta, razem z
obiecanym raportem, wszystkich swoich prezentacji, i to tym razem do grupy ludzi, którzy
s– wyra…nie zainteresowani tematyk–.
6. Składanie tekstów
Usługi te nie s– tanie, dlatego te¿ oferuj–c je za darmo w przypadku zło¿enia przez klienta
zlecenia na dystrybucjŒ pewnej liczby ulotek reklamowych, czy anonsów jest niezłym
pomysłem. Posiadaj–c komputer z dobrym programem edytorsko−graficznym, umo¿liwia
składanie wysokiej jako¶ci tekstu i grafiki, z niezwykł– szybko¶ci–. Jest to proste i niezbyt
pracochłonne, jednak¿e jak wiesz, fryzjer na rogu, czy barman z ''Podkowy'' nie ma
komputera i zdani s– na usługi.
5
   [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • styleman.xlx.pl