40 Pomyslow Na Zarabianie, Biznes, e- biznes i inne sposoby zarabiania pieniędzy, Własna firma
[ Pobierz całość w formacie PDF ] www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres! Magazyn Ludzi My¶l–cych Wejd… i zaprenumeruj bezpłatny "Biuletyn Ludzi My¶l–cych"! Spis tre¶ci: 1 www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres! <−−− sprawd…, czy s– ju¿ nowe ebook'i :−) 1. Wysyłanie reklam firm Jedn– z głównych pozycji w grupie kosztów marketingu ka¿dej firmy zajmuj–cej siŒ reklam– bezpo¶redni– s– koszty porto. Kosztów tych pragnie unikn– æ ka¿dy w tak du¿ym stopniu w jak to tylko jest mo¿liwym. Kiedy zamierzamy wysła æ ofertŒ do kilku tysiŒcy klientów to płacimy opłatŒ stał– za list 50 gramów, cho æ koperta i zło¿ona kartka papieru nie wa¿y wiele wiŒcej ni¿ 10. Mo¿e to niewa¿ny detal dla osób prywatnych, ¿e przepłacaj– o 80 proc., lecz dla przedsiŒbiorcy wysyłaj–cego 10 000 listów to nie bagatela. Wniosek jest prosty, za te same pieni–dze mo¿na by jeszcze do tej samej koperty wło¿y æ 3 − 4 kartki papieru. W swoim najbli¿szym otoczeniu masz dziesi–tki firm maj–cych ten sam problem i zainteresowanych znalezieniem rozwi–zania. Wystarczy je wiŒc odwiedzi æ aby znale… æ chŒtnych do przeprowadzenia wspólnych kampanii reklamowych. Jest to łatwe do przeprowadzenia bez wzglŒdu na to czy posiadasz własne materiały reklamowe, czy te¿ nie. Planuj–c wysyłkŒ masow– mo¿na podzieli æ stronŒ A4, na np. cztery czŒ¶ci oferuj–c taki anons za np. 10 groszy od adresu, itd.. Jak widzisz mo¿liwo¶ci mo¿e by æ wiele! W przypadku wiŒkszej ilo¶ci reklam, mo¿na te¿ wyeliminowa æ koperty drukuj–c jedn– stronŒ A4 tak aby mo¿na było zło¿y æ j– na pół, umieszczaj–c na jednej stronie rubrykŒ z miejscem na etykietkŒ z adresem i znaczek, resztŒ kartki wykorzysta æ na wypełnienie go np. reklam– własnych usług, czy produktów. W ¶rodek wło¿ysz pozostałe materiały reklamowe i zepniesz zszywaczem. 2. Wydawanie własnej gazetki reklamowej Zacznij wydawa æ własn– gazetkŒ reklamow–. Mieszkaj–c w małych miasteczkach, na przedmie¶ciach wielkich miast, czy te¿ w okre¶lonej dzielnicy wielkiego miasta, mo¿esz z łatwo¶ci– wypełni æ pewn– lukŒ w rynku, oferuj–c niezwykle wa¿ne usługi dla biznesu z s–siedztwa. Wyobra… sobie wła¶cicieli małych i wiŒkszych firm, jak fryzjer na rogu, wła¶ciciel restauracji, wła¶ciciela warsztatu kaletniczego naprzeciwko, czy te¿ zakładu fotograficznego. Jakie 2 www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres! mo¿liwo¶ci anonsowania swoich usług posiadaj– oni? Zamieszczenie anonsu w lokalnym dzienniku regionalnym mija siŒ w 95 proc. z celem, gdy¿ ich usługi skierowane s– do mieszkaæców pewnego krŒgu klientów mieszkaj–cych w pewnej geograficznej blisko¶ci. Dlatego te¿ jestem pewny, ¿e odwiedzaj–c ich i oferuj–c dystrybucjŒ gazetki anonsowej z ich anonsami, dostarczaj–c j– za darmo do np. 5000 okolicznych mieszkaæców dzielnicy, przedmie¶cia, czy miasteczka, a trafiasz w dziesi–tkŒ potrzeb lokalnego biznesu. My¶lŒ, ¿e taka oferta z łatwo¶ci– rozbudzi zainteresowanie kilku, a z czasem kilkudziesiŒciu okolicznych przedsiŒbiorców. Na pocz–tek mo¿e to by æ zadrukowana obustronnie i zło¿ona kartka A4, aby z czasem powiŒksza æ format, rozszerzaj–c go o płatne małe anonsy osób prywatnych, typu kupiŒ / sprzedam, zamieszczanymi za symboliczn– złotówkŒ itd.. Mog– doj¶ æ do tego wiadomo¶ci regionalne w telegraficznym skrócie, ogłoszenia organizacji, klubów, czy te¿ administracji regionalnych informuj–cych o nowych przepisach, regulacjach itd.. PamiŒtaj jednak, ¿e wszelkie anonsowanie musi by æ super tanie, a sama gazetka musi by æ bardzo esencjonalna, bo nikt w tego typu wydawnictwach nie czyta głupich wywodów ani polemik. Pozostaje tylko zorganizowanie dystrybucji, to znaczy znalezienie kilku młodych, pracowitych i godnych zaufania ludzi, którzy raz w tygodniu, czy miesi–cu zajm– siŒ rozniesieniem gazetek. Alternatyw– jest umowa z poczt–, która usługi takie przyjmuje co te¿ czŒsto mo¿e by æ taæsze i godniejsze zaufania. Aby rozpocz– æ działalno¶ æ potrzebna jest jedynie dobrze opracowana oferta usług z adresem i telefonem zleceniobiorcy, któr– na pocz–tku powiniene¶ osobi¶cie zostawia æ wła¶cicielowi ka¿dej firmy któr– odwiedzisz, oferuj–c swoje usługi. Aby zacz– æ wydawa æ tak– gazetkŒ jest potrzeba tak niewiele, na pocz–tek komputer do składania materiałów, dobra drukarka, czy porozumienie z drukarni– i chŒtnie rower aby by æ mobilnym zbieraj–c ogłoszenia, czy ewentualnie dystrybuj–c gazetki samemu. 3. Usługi drukarskie (bez własnej drukarni) WiŒkszo¶ æ drukarni ma przestoje i zawsze jest zainteresowana otrzymaniem zleceæ. Je¶li odwiedzisz kilka z nich prosz–c o pełn– listŒ cen ich usług to je natychmiast otrzymasz. W przypadku jednak gdy im zaoferujesz wiŒksze ilo¶ci zleceæ to otrzymasz znaczne zni¿ki od cen standardowych. Wybierz drukarniŒ na bazie otrzymanych cen, oferuj–c– najlepsze warunki, sporz–d… ofertŒ usług i zacznij odwiedza æ dziesi–tki okolicznych firm, oferuj–c najlepsze warunki i ceny znacznie ni¿sze od standardowo oferowanych przez drukarnie. Niektóre drukarnie mog– 3 www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres! nawet zaoferowa æ do 50 proc. zni¿ki, je¶li im zapewnisz stałe usługi, gdy¿ odpadaj– im całkowicie koszty reklamy i anonsowania swoich usług. Tym sposobem mo¿esz zaoferowa æ swoim klientom, czŒsto do 20 proc. zni¿ki za usługŒ. Pomysł ten funkcjonuje doskonale sam w sobie, lecz mo¿e by æ te¿ doskonałym uzupełnieniem własnego wydawnictwa reklamowego. Ł–cz–c t– koncepcjŒ z omówionymi w punktach 1 i 2 mo¿na nie tylko przyjmowa æ zlecenia dystrybucji reklamy, lecz tak¿e jej opracowanie, drukowanie itd.. PamiŒtaj, ¿e tysi–ce firm w koło wydaje miliony na reklamŒ i swoje materiały drukowane, oferty formularze, wizytówki, ulotki, katalogi itd... To multi milionowy biznes, bez potrzeby posiadania własnej drukarni. 4. Kooperacyjna sprzeda¿ wysyłkowa To przykre, lecz najczŒ¶ciej firmy z tej samej bran¿y, traktowane s– jako konkurencja, cho æ najczŒ¶ciej nie s– dla siebie zagro¿eniem. Popatrz na to z innej strony i spróbuj ich widzie æ jako sobie podobnych i jako sojuszników maj–cych te same problemy i koszty, a z pewno¶ci– znajdziesz wiele wspólnych mo¿liwo¶ci zredukowania kosztów, jak i zwiŒkszenia poziomu sprzeda¿y. Z łatwo¶ci– mo¿esz znale… æ kilka firm zajmuj–cych siŒ sprzeda¿– wysyłkow–, a najlepiej jak bŒd– to produkty z tej samej niszy, nie bŒd–ce jednak dla siebie zagro¿eniem. Uło¿enie wspólnej strategii marketingu mo¿e przynie¶ æ wszystkim doskonały rezultat sprzeda¿y, jednocze¶nie kilkakrotnie redukuj–c koszty marketingu i wkład pracy, a wiŒc koszty sprzeda¿y swoich produktów. Przyjrzyjmy siŒ temu bli¿ej na teoretycznym przykładzie. Znale…li¶my cztery firmy, które s– zainteresowane współprac–. Posiadaj– nastŒpuj–ce produkty: a) Wydania edukacyjne i jŒzykowe, oraz edukacyjne programy komputerowe dla dzieci i młodzie¿y. b) Produkty dla dorosłych, takie jak gazetki i filmy erotyczne c) Wydawnictwa na temat sztuki i muzyki klasycznej, oraz płyty kompaktowe z muzyk– klasyczn– i kameraln–. d) Twoja firma, wydaj–ca seriŒ raportów na temat inwestycji kapitałowych w sztukŒ, antyki, akcje i obligacje, oraz drogie kamienie. Jak widzisz jest to idealna kombinacja. Wszystkie produkty s– dla zarobkowej klasy ¶redniej, a szczególnie wy¿szej, a wiŒc idealnej grupy docelowej dla Direct Marketingu. S– tu idealne materiały dla praktycznych i zainteresowanych inwestycjami, zajŒcia dla dzieci i młodzie¿y, podczas gdy daje to te¿ akompaniament i rozrywki dla dorosłych. Porozumienie ustala nastŒpuj–ce detale: Ka¿da z firm udostŒpnia 5000 swoich najlepszych adresów i opracowuje swoje własne materiały reklamowe. Ty zajmujesz siŒ zorganizowaniem pakowania i wysyłki za symboliczn– zni¿kŒ udziału w kosztach. Korzy¶ci dla wszystkich s– nieprawdopodobne, za cenŒ nieznacznie wy¿sz– ni¿ koszty wysłania 4 www.obywatel.com <−−− sprawd… ten adres! 5000 własnych listów (gdy¿ wspólna wysyłka była ciŒ¿sza ni¿ list standardowy). Ka¿dy z udziałowców dostarczył swoj– reklamŒ do 20 000 klientów docelowych. Nale¿y doda æ , ¿e formy współpracy mog– dotyczy æ wielu innych rzeczy i aby to organizowa æ to niekoniecznie musisz posiada æ własn– firmŒ bior–c– aktywnie udział w takiej kooperacji. Zwró æ uwagŒ, ¿e najwiŒksze firmy ¶wiata ł–cz– siŒ czŒsto w kartele, czy holdingi aby móc zdominowa æ rynek. 5. Usługi mailingowe Forma ta jest odpowiednikiem wysyłki grupowej, lecz na znacznie wiŒksz– skalŒ. Wysyłka grupowa kojarzy siŒ z reklam– regionaln–, pozwalaj–c– do pewnej ograniczonej liczby potencjalnych klientów, w danym regionie geograficznym. Big Mail, jest u¿ywany do taniej dystrybucji reklamy na znacznie wiŒksz– skalŒ, czŒsto nawet ogólnokrajow–. NajczŒ¶ciej jest to gruba¶na koperta z reklam– zbiorow– od kilkudziesiŒciu przedsiŒbiorstw. S– ró¿ne zdania na temat efektywno¶ci tej metody. Jedno jest pewne, ¿e jest to nieprawdopodobnie tania metoda dotarcia do setek tysiŒcy potencjalnych klientów. I pociesza æ siŒ mo¿na, ¿e je¶li nawet nie daje a¿ tak rewelacyjnego rezultatu, to jest to tak tanie, ¿e ryzyko poniesienia strat jest znikome. Zorganizowanie takiej kampanii, opracowanie materiałów reklamowych i wydrukowanie ich oraz zorganizowanie wysyłki dla kilkudziesiŒciu firm, to nie lada gratka. Dobrze zorganizowana akcja tego typu mo¿e przynie¶ æ wcale niezł– fortunkŒ organizatorowi. Uwaga praktyczna! Bior–c samemu udział w takiej wysyłce, najlepszym rozwi–zaniem jest doł–czenie swojego ogłoszenia, lecz jedynie w formie zaproszenia do wysłania zwrotnej koperty ze znaczkiem w celu otrzymania darmowego raportu o jakim¶ obiecuj–cym i krzykliwym tytule. Tym to sposobem zwiŒkszysz swoj– szansŒ na bycie zauwa¿onym i zwrócenie na siebie uwagi w tłumie. Jednocze¶nie maj–c szansŒ na wysłanie na koszt klienta, razem z obiecanym raportem, wszystkich swoich prezentacji, i to tym razem do grupy ludzi, którzy s– wyra…nie zainteresowani tematyk–. 6. Składanie tekstów Usługi te nie s– tanie, dlatego te¿ oferuj–c je za darmo w przypadku zło¿enia przez klienta zlecenia na dystrybucjŒ pewnej liczby ulotek reklamowych, czy anonsów jest niezłym pomysłem. Posiadaj–c komputer z dobrym programem edytorsko−graficznym, umo¿liwia składanie wysokiej jako¶ci tekstu i grafiki, z niezwykł– szybko¶ci–. Jest to proste i niezbyt pracochłonne, jednak¿e jak wiesz, fryzjer na rogu, czy barman z ''Podkowy'' nie ma komputera i zdani s– na usługi. 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plstyleman.xlx.pl
|