41 pytan o ecommerce, Biznes, E-biznes, Firma

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
„41 pytań o e-commerce” - konkretne odpowiedzi na trudne pytania
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof Rdzeń
|
|
„41 pytań o e-commerce” - konkretne odpowiedzi na trudne pytania
Copyrights © 2011 Evolutive & Krzysztof Rdzeń
Do swobodnego kopiowania i rozpowszechniania wyłącznie w niezmienionej formie
Zabraniam przekształcania, publikowania we fragmentach
lub innej niż elektroniczna formie bez mojej zgody.
Edycja z dnia: 21 września 2011
Evolutive.pl
info@evolutive.pl
Zapraszam na darmowe kursy biznesowe:
skutecznych stron przechwytujących
Kurs Copywritingu.W e-biznesie słowo pisane
decyduje o sukcesie lub niepowodzeniu.
Kurs Google AdWords – poznaj sekrety
najskuteczniejszych kampanii PPC
Jak skutecznie promować własny e-biznes na
Allegro. Praktyczne wskazówki!
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof Rdzeń
|
|
„41 pytań o e-commerce” - konkretne odpowiedzi na trudne pytania
Pytanie 1
Szukam obecnie pomysłu na prowadzenie biznesu w sieci... Co jest przyszłością
(planowanie to podstawa). Sklep w jakiejś wyszukanej niszy, czy może coś innego? W
jakich branżach są największe marże co jest przyszłością w sprzedaży online, na czym
można najwięcej zarobić?
Odpowiedź
Odpowiedź na to pytanie rozpocznę krótkim wyjaśnieniem i moim postrzeganiem
dochodowych biznesów w sieci. Nisza oczywiście jest istotna, tylko
musimy pamiętać o
jej znaczeniu w ujęciu pierwotnym.
Nisza to pewien obszar rynku lub jeszcze
dokładniej pewna
grupa odbiorców
- potencjalnych klientów mających niezaspokojone
potrzeby. Teraz musimy wziąć jeszcze pod uwagę czy nasz potencjalny rynek jest
świadomy swoich potrzeb. Fakt, że znamy rozwiązanie nie oznacza jeszcze, że jako mały
czy średni biznes jesteśmy w stanie dotrzeć do klientów, uświadomić im potrzebę i
sprzedać produkt. Właśnie dlatego najczęściej nowe dochodowe nisze są kreowane przez
duże firmy, które mogą pozwolić sobie na koszty związane z takim przedsięwzięciem.
Co jest zatem rozwiązaniem dla małego i średniego biznesu?
Mały przedsiębiorca musi
wyodrębnić niszę
, czyli wziąć część dochodowego rynku, który
już zna swoje potrzeby i wie jak lub czym je zaspokoić, a następnie
wyspecjalizować się
w tym wąskim obszarze rynku. Natomiast dochodowość takiego rynku mocno zależy od
marketingu
prowadzonego przez tak wykreowany biznes.
Fakt, że trzy lata temu w branży IT marże na poziomie 2-4% były normą nie przeszkodził
mi w prowadzeniu dwóch sklepów, które pracowały na marżach 12-15% przy średniej
wartości zamówienia 2000zł. Kluczem jest
specjalizacja i eksperckie
podejście do
biznesu. To samo widzimy na przykładzie e-mail marketerów – zbudowanie marki,
rozpoznawalność, zajęcie pewnej pozycji
w głowach potencjalnych klientów
, to
działania przekładające się na sukces w niemal każdym modelu biznesowym.
Niestety niewiele sklepów internetowych dorosło do prowadzenia biznesu w oparciu o
budowanie autorytetu w swojej branży. Niemniej tam gdzie nie ma lidera wykreowanego w
ten sposób jest szansa dla każdego nowego sklepu. Liderem nie zawsze jest ten, który
sprzedaje najwięcej w najniższych cenach. Liderem może być ten, o którym mówią klienci,
ten który jest rozpoznawalny, bo gwarantuje wysoką jakość, bo błyskawicznie wywiązuje
się ze zobowiązań gwarancyjnych, bo doskonale doradza w wyborze, bo daje coś więcej
niż inni, itp.
Jeśli chodzi o dochodowe branże to największą dynamikę zauważam na rynku IT. Duże
koncerny kreują nowe potrzeby wśród tej samej grupy odbiorców i tam warto rozpoczynać
pouszkiwania dochodowego rynku. Przykładem może być nisza wykreowana przez telefony
komórkowe, notebooki, odtwarzacze mp3, tablety, smartfony, sprzęt 3D, itd. Będą kolejne
innowacje na rynku IT choć teraz trudno nam to sobie wyobrazić. Warto wyspecjalizować
się w jednym z nowo wykreowanych rynków wydzielonym na bazie asortymentu.
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof Rdzeń
|
|
„41 pytań o e-commerce” - konkretne odpowiedzi na trudne pytania
Pytanie 2
Zawsze chciałem założyć sklep ze smartfonami, nawigacją i car-audio (artykuły do tuningu
samochodów) w modelu dropshipping. Czy to się w Polsce sprawdza, czy to jest
odpowiedni model prowadzenia sklepu? Może masz jakieś uwagi na temat tego modelu
handlu?
Odpowiedź
Nasz e-commerce nie dorobił się jeszcze wielu dostawców działających w tym modelu.
Niemniej jest to bardzo
perspektywiczny model logistyczny
. Sam prowadząc pierwsze
sklepy współpracowałem, np. ze sklepem hurtowym Pixmania, który wysyłał towar z
Francji do klientów w Polsce. Dziś w branży IT można znaleźć takie firmy jak Action, Yamo
czy Komputronik, które już oferują współpracę w modelu dropshipping'owym.
O ile
dostawca jest uczciwy
wobec swojego partnera, zachowuje przyzwoite marże i nie
branduje paczek własnym logo - czyli robi wszystko żeby zdobyty przez nas klient pozostał
naszym klientem - jest to jedna z
wygodniejszych form optymalizacji łańcucha
logistycznego
w sklepie internetowym. Fakt, że na naszym rynku tylko branże bliskie
nowym technologiom oferują ten model logistyczny (choć są wyjątki w branży bielizna,
książki) uważam, że dropshipping jest głosem przyszłości.
Dodam jeszcze, że wśród małych dostawców, niewielkich producentów i mini
przedsiębiorców nie istnieje pojęcie dropshippingu, a mimo to od lat umożliwiają
bezpośrednie dostawy do klientów
końcowych. W zwiazku z tym możliwość
współpracy w takim modelu jest często kwestią uświadomienia swojego dostawcy o
zasadzie funkcjonowania takiej współpracy.
Pytanie 3
Od dwóch miesięcy prowadzę sklep z Kolagenem Naturalnym. Reklamuję się w Google
AdWords oraz pozycjonuję sklep. W tym celu stworzyłem blog. Zbieram emaile osób, które
trafiają na moje strony. Piszę artykuły. Jednak przy obecnej sprzedaży nie wystarcza mi na
pokrycie kosztów działalności.
Czy możesz mi doradzić co mógłbym zrobić, aby wygenerować sprzedaż pozwalającą
zarobić na przynajmniej koszty działalności? Gdzie mógłbym wystartować z ofertą, co
poprawić na sklepie itp. Wszystko co w tej chwili robię może mi przynieść zysk w
przyszłości.
Jednak przydałoby się mieć zyski teraz.
Odpowiedź
Działania, które podejmujesz z pewnością są skutecznymi formami przyciągania klienta, o
ile realizujemy je bardzo
celnie
, czyli:
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof Rdzeń
|
|
„41 pytań o e-commerce” - konkretne odpowiedzi na trudne pytania

na blogu poruszać tematy
poszukiwane przez użytkowników sieci
(czytaj
wyszukiwarki google), bo to na ruchu organicznym z google przy tej metodzie
promocji (i pozycjonowania bloga) nam zależy. Pomocnym narzędziem jest
Google
Keyword Tool
.

frazy, na które promujemy się w Google AdWords są tzw.
frazami
sprzedażowymi
, czyli odpowiadają na zapytania o konkretny produkt. Przy tym
przekierowują na strony konkretnych produktów lub do listy produktów w danej
kategorii. Fraza „kolagen naturalny” to fraza ogólna, użytkownik wpisujący takie
hasło do wyszukiwarki może poszukiwać sklepu z kolagenem ale bardziej
prawdopodobne jest, że poszukuje informacji dotyczących tego produktu. Natomiast
fraza „kolagen naturalny cena” to hasło wpisane przez użytkownika, który jest
gotowy na zakup tego produktu, a jednym z wyznaczników jego decyzji zakupowej
będzie akceptowalna cena. W treści reklamy AdWords dla frazy „kolagen naturalny
cena” warto zawrzeć cenę produktu by zmaksymalizować konwersję i
zminimalizować ryzyko błędnych kliknięć (czyli takich, które nie przełożą się na
sprzedaż ze względu na nieodpowiednią cenę produktu) jeśli nasza kampania PPC
ma charakter wyłącznie sprzedażowy.

pop-up zbierający maile w sklepie nie powinien zachęcać potencjalnego klienta
wyłącznie zdobyciem informacji. Takie pop-up'y są skuteczne na stronach
informacyjnych, blogach i stronach przechwytujących. Natomiast w sklepie
informacje są istotne ale
klient przychodzi
tam głównie po to
by zrealizować
zakup.
Pop-up w sklepie powinien zachęcać do zapisu na biuletyn, np.: zniżką,
informacjami o promocjach, kodem rabatowym lub inną korzyścią dla klienta
nastawionego na zakup.
W sytuacji gdy ruch w sklepie jest ściśle stargetowany lecz nadal nie przekłada się na
konwersje, to priorytetową sprawą jest
użyteczność
sklepu internetowego, a także
poziom bezpieczeństwa
sklepu postrzegany przez klienta. Układ sklepu, atrakcyjny
wygląd,
eksponowanie produktów
, identyfikowanie sklepu ze znanymi markami,
portalami opiniotwórczymi i wiele innych czynników przekłada się na ostateczną konwersję
w sklepie internetowym.
Najbardziej oczekiwana akcja musi być czytelna i dostępna po
jednym kliknięciu
myszki
. W chwili gdy klient musi penetrować sklep w celu dodania produktu do koszyka
lub co gorsze ma problem ze znalezieniem interesującego go produktu – konwersja
drastycznie spada. Każda strona internetowa ma coraz mniej czasu na zaspokojenie
oczekiwań klienta. Jeśli sklep internetowy nie zrobi tego w czasie kilkunastu sekund,
potencjalny klient rozpocznie poszukiwania produktu na innej stronie.
_________________________________________________________________________
Copyright © 2011 Evolutive & Krzysztof Rdzeń
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • styleman.xlx.pl