480 Audi A7 Sportback Podwozie, AUDI
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 480 Audi A7 Sportback Podwozie Audi Szkolenia techniczne Podwozie – koncepcja ogólna Istotnym celem opracowania podwozia Audi A7 Sportback było uzyskanie dużej jego zwrotności przy dobrym panowaniu nad samochodem, a przez to zapewnienie przyjemności z jazdy z wysokim poziomem bezpieczeństwa i komfortu. Warunkiem tego było zastosowanie sprawdzonej koncepcji pięciowahaczowej osi przedniej w połączeniu z osią tylną z wahaczami trapezowymi. Tak samo jak w Audi A8 2010 i Audi A6 2005, również w Audi A7 Sportback stosowany jest system adaptive air suspension (aas). Takie wyposażenie jest w Audi A7 Sportback opcjonalne, natomiast seryjnie stosowane jest podwozie ze sprężynami stalowym i konwencjonalnymi amortyzatorami. W porównaniu do Audi A6 2005 rozstaw osi został zwiększony o 69 mm, a rozstaw kół na przedniej osi o 15 mm. Umieszczenie przekładni kierowniczej na wsporniku zespołu napędowego przed osią przednią zapewnia konieczne, dokładne reakcje na ruchy kierownicy a podczas jazdy w każdej sytuacji precyzyjne uczucie kierowania. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierowania możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa aż do 0,3 l / 100 km. Poza tym możliwe jest realizowanie różnych funkcji dodatkowych. W Audi A7 Sportback wprowadzono również koncepcję przesuniętego w tył układu napędowego (zastosowaną po raz pierwszy w Audi A5 2008), co umożliwia realizację dużego rozstawu osi przy małym przednim zwisie. 480_001 2 Spis treści Podwozie Zestawienie __________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4 Oś przednia i tylna oraz regulacja geometrii zawieszenia Oś przednia __________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5 Oś tylna ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6 Regulacja geometrii zawieszenia __________________________________________________________________________________________________________________________ 7 Pneumatyczne zawieszenie kół (aas) Zestawienie __________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 8 Podzespoły układu __________________________________________________________________________________________________________________________________________ 9 Strategia regulacji _________________________________________________________________________________________________________________________________________13 Obsługa i informacje dla kierowcy ________________________________________________________________________________________________________________________15 Serwis _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________16 Układ kierowniczy Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________20 Elektromechaniczny układ kierowniczy Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________21 Elementy systemu _________________________________________________________________________________________________________________________________________22 Obsługa i informacje dla kierowcy ________________________________________________________________________________________________________________________30 Prace serwisowe i diagnostyczne _________________________________________________________________________________________________________________________30 Układ hamulcowy Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________32 Elementy systemu _________________________________________________________________________________________________________________________________________33 Serwis _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________34 System ESP Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________35 Elementy systemu _________________________________________________________________________________________________________________________________________35 Funkcje systemu ____________________________________________________________________________________________________________________________________________36 Obsługa i informacje dla kierowcy ________________________________________________________________________________________________________________________37 Serwis _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________38 Sterownik zespołu czujników J849 Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________39 Budowa i zasada działania ________________________________________________________________________________________________________________________________39 Prace serwisowe i diagnostyczne _________________________________________________________________________________________________________________________39 System adaptive cruise control (ACC) Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________40 Budowa i zasada działania ________________________________________________________________________________________________________________________________40 Prace serwisowe i diagnostyczne _________________________________________________________________________________________________________________________40 Koła i opony Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________41 Wskaźnik ciśnienia w oponach Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________42 ! • Zeszyt do samodzielnego kształcenia dostarcza podstawowych informacji na temat budowy i działania nowych modeli samochodów, nowych podzespołów lub nowych rozwiązań technicznych. Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw! Podane wartości mają jedynie ułatwić zrozumienie treści zeszytu i dotyczą stanu danych obowiązujących w chwili opracowywania zeszytu. Przy wykonywaniu prac konserwacyjnych i naprawczych należy korzystać bezwzględnie z aktualnej literatury technicznej. Wyjaśnienie pojęć pisanych kursywą i oznakowanych gwiazdką znajduje się w Objaśnieniach na końcu zeszytu. Wskazówka Odnośnik 3 Podwozie Zestawienie Samochody Audi A7 Sportback oferowane są z następującymi wersjami podwozia: Produkcyjny kod sterujący (PR) Nazwa Wersja techniczna Wysokość Oferta 1BA podwozie standardowe sprężyny stalowe 0 (poziom podstawowy) wyposażenie seryjne wyposażenie opcjonalne 1BE podwozie sportowe sprężyny stalowe -10 mm podwozie sportowe S line jako oferta irmy quattro GmbH wyposażenie opcjonalne 1BV sprężyny stalowe -10 mm podwozie przystosowane do złych nawierzchni wyposażenie opcjonalne 1BB sprężyny stalowe +13 mm system adaptive air suspension zawieszenie pneumatyczne wyposażenie opcjonalne 1BK w zależności od wybranego ustawienia w Audi drive select adaptive air suspension dla rynków o złych drogach zawieszenie pneumatyczne wyposażenie opcjonalne 1BS 480_002 4 Oś przednia i tylna oraz regulacja geometrii zawieszenia Oś przednia Podstawą konstrukcji przedniej osi była zastosowana już w Audi A4 2008 i A8 2010 pięciowahaczowa oś przednia. Również w Audi A7 Sportback wspornik górnego wahacza został wbudowany w nadwozie. Oprócz optymalizacji masy i sztywności można było przez to dodatkowo zmniejszyć tolerancje zamontowania górnych wahaczy. Stabilizatory i amortyzatory zostały na nowo zestrojone. Rozmieszczenie elementów systemu jest przedstawione na rysunku. wahacz prowadzący − nowe rozwiązanie wahacz górny − nowe rozwiązanie widełki amortyzatora z Audi A8 2010 drążek łączący − z Audi A8 2010 zwrotnica − nowe rozwiązanie amortyzator − nowe rozwiązanie − z regulowanym tłumieniem w samochodach z aas stabilizator − nowe rozwiązanie wspornik zespołu napędowego − nowe rozwiązanie piasta koła − z Audi A4 2010 łożysko koła − z Audi A4 2010 przegub − z Audi A4 2010 wahacz nośny − z Audi A4 2010 480_003 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plstyleman.xlx.pl
|
|
|